Ski Fashion

Moda narciarska

Snowboard

Trening dla snowboardzistów

Zimowe szaleństwo na desce, czy na nartach, powinno być poprzedzone odpowiednim treningiem. Ćwiczenia przed deską powinny opierać się nie tylko na pracy nad kondycją oraz mięśniami nóg. W wypadku wyjazdu na snowboard warto postawić na trening plyometryczny, dzięki niemu będziemy mogli poszaleć nawet na najtrudniejszych trasach.

W przypadku regularnych ćwiczeń na siłowni warto przed sezonem poszerzyć zakres swoich działań i postawić na trening tensometryczny oraz plyometryczny, który pozwoli popracować głębiej. Trening taki opiera się na różnego rodzaju zeskokach i wskokach, ćwiczymy dzięki temu mięśnie kończyn dolnych na niestabilnym podłożu, a więc przygotowujemy się do nawet bardzo nieprzewidywalnego terenu.

Dlatego zamiast zwykłego treningu ze sztangą podnoszoną z przysiadu, warto zrobić to samo ćwiczenie z Wysokiem. Taki trening powoduje, że imitujemy warunki panujące na stoku, ponieważ sprawiamy, że ćwiczenia są często zmienne oraz nieprzewidywalne. Ćwiczenia takie jak przysiady na piłce fitness przy drabinkach obunóż i jednonóż są bardzo dobrym początkiem. Następnie można wykonywać zeskok z ławeczki do wyciskania oraz bezpośredni wskok na drugą. Aby dać większe czucie oraz pracę mięśniom odpowiedzialnym za stabilizacje stawu kolanowego, oraz skokowego warto pomiędzy ławeczkami położyć materac gimnastyczny miękki, oraz grupy, w którym się będziemy lekko zapadać.

snowboard trening przed wyjazdem

źródło: pixabay.com

Jeżeli zależy nam na poprawie stabilizacji naszych stawów, to warto zdecydować się na nieco cięższy wariant – przeskoki i wskoki na bosu. To ćwiczenie sprawi, że nierówności i muldy podczas zjazdu nie będą już takim wielkim problemem, ponieważ mięśnie zupełnie inaczej będą reagowały na nieoczekiwane zmiany obciążenia kończyn dolnych. Warto by wykonać, chociaż po jednym takim ćwiczeniu podczas przygotowywania. Dobrym ćwiczeniem może być także przysiad na jednej nodze na materacu z drugą zaczepioną do podwieszonej gumy. Przysiady na równi pochyłej, symulują nachylenie na stoku. Lekki ciężar na stoku powoduje, że mamy do czynienia z zupełnie inną pracą nóg. Przy tym ćwiczeniu wymuszamy pracę wszystkich tych, które odpowiadają za ułożenie tułowia oraz naszej sylwetki podczas pochylenia do przodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *